• 25. července 2022

Řízení firmy v Clickup

Pro project management firmy používají nespočet nástrojů. Mezi populární aplikace patří Jira, Youtrack, Asana, Trello apod. Ty ovšem postupně zastarávají a jejich rozhraní může být někdy lehce nepřehledné.
Na vzestupu jsou naopak progresivní nástroje jako Monday, AirTable nebo právě zmíněný ClickUp.

Právě přehlednost byl hlavní cíl zakladatele ClickUpu Zeba Evanse, a tak v roce 2017 založil společnost ClickUp. Už v roce 2021 se mu, se svým produktem, podařilo stát se jedním z nejpoužívanějších projekťáckých aplikací na světě, když překonal hranici 200 000 registrovaných firem. Nejedná se přitom o malé firmy, ale často jsou to společnosti zvučných jmen. ClickUp pro řízení projektového managementu používají například Netflix, Nike, Booking, IBM nebo Samsung.

Čím si za tak krátkou dobu získal důvěru tolika velkých společností?

Zaprvé je to jednoduchost a přehlednost, o které jsem se již zmiňoval. Například v našem firemním Clickupu se skrývají desítky projektů a stovky na sebe navazujících úkolů. Přesto je pro nové zaměstnance otázkou pár minut se v aplikaci zorientovat.

Snímek obrazovky 2022-07-25 v 10.23.13

ClickUp je navíc neskutečně flexibilní. Má obrovské možnosti, jak s ním pracovat a proto je dobré si vytvořit vlastní handbook, který popisuje, jak s ním pracuje právě vaše firma. Může se stát, že jiná firma aplikaci používá trochu odlišně a nový člověk tak musí naskočit do vlaku, který jede po trochu jiné koleji. Na druhou stranu, právě díky flexibilitě dokáže aplikace uspokojit prakticky každou firmu a zlepšit tak její firemní procesy.

Snímek obrazovky 2022-07-25 v 10.20.00

Zajímavé funkce Clickupu:

  • Práce s časem - hlídáme odhad časové náročnosti úkolu a skutečný naměřený čas, který se na úkolu spálil. Neustálým opakováním tak dokážeme zlepšovat odhady náročnosti daných funkcionalit.
  • Závislosti - tento úkol nemůže začít, dokud nebude jiný úkol hotový. Zásadní pro správnou posloupnost vývoje.
  • Automatizace - jestliže developer dokončil nacenění a přepnul úkol to estimated, automaticky uk úkolu přidej project managera. Dobře nastavené automatizace dokáží ušetřit opravdu spoustu času, ale především snižovat “hluchá” místa, kdy úkol jen zbytečně čeká na další popostrčení nebo informaci.
  • Globální nastavení - aplikace umožňuje tvořit prostory, kterým můžete nadefinovat stavy tasků podle libosti. Je jasné, že pro managerský prostor (obchod, marketing, HR atd.) budete potřebovat pro tickety úplně jiné stavy než v prostoru pro vývoj.
  • Cíle - na základě libovolného nastavení můžete tvořit cíle. Například, když vyvíjíte novou aplikaci, či některou její fázi, nastavíte si, že cíl je nemít v projektu žádné otevřené kartičky. Cíl vám procentuálně zobrazuje, jak jste daleko. Cíle můžete spojit i s jinými hodnotami než je počet úkolů v projektu. Například odpracované hodiny, sprint pointy nebo rozpočet.
  • Priority, due date, start date - nemusíte hlídat vývojáře, kdy mají na čem dělat. Díky správně nastaveným prioritám a datumům začátku a konce práce se nestane, že vývojář neví, na jakém úkolu má zrovna dělat.
  • a mnoho dalších!

Možnosti Clickupu jsou opravdu nepřeberné a popsat je všechny by bylo na samostatnou brožuru. Funkcí navíc stále přibývá. Na této stránce mohou uživatelé Clickupu shromažďovat podněty pro zlepšení či nové funkce. Komunita kolem nástroje je velice aktivní a my jsme rádi, že Endevel je její součástí.

Zajímá Vás víc?

Neváhejte nás kontaktovat.